“Akpa Alüminyum’un kurumsal yapısının yanında bize yansıttığı  bir aile ortamı var.”

 

Akpa Alümiyum Bursa Bayisi Bilaç Alüminyum Satış Müdürü Türker Yenen ile Akpa bayisi olmanın iş dünyasında nasıl bir fark oluşturduğunu keşfetmek için bir araya geldik. Akpa bayisi olmanın sadece bir iş ortağı olmakla kalmadığını, aynı zamanda bir topluluğun ve bir markanın bir parçası olma fırsatı sunduğunu vurgulayan Türker Yenen ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

  • Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?

Bilaç Alüminyum 1990 yılında Bursa’da kuruldu. Alüminyum sektörüne Akpa Alüminyum markası ile giriş yaptık. Şuan da Alüminyum profil tedariği, alüminyum kompozit panel, mobilya aksesuarları, pvc aksesuarları, otomatik kapı, panjur sistemleri olarak hizmet veriyoruz.   Bursa, Balıkesir, Çanakkale, Yalova, Eskişehir, Bolu, Düzce, Adapazarı bölgelerinde aktif olarak satış gerçekleştiriliyoruz.

  • Akpa Alüminyum ile iş birliği süreciniz kaç yılında ve nasıl başladı?

2010 yılında Alüminyum’u bünyemize dahil etme kararı aldık. Güven bizim için çok önemli. Bu doğrultuda hem üretici hem de güveni sağlayacak bir firmaya ihtiyacımız vardı. Akpa markasını biliyorduk ve sağlanan güven ile birlikte iş ortaklığı sürecimiz başlamış oldu. Alüminyumu bünyemize Akpa markası ile dahil ettik. O tarihten beri yüzde yüz Akpa Alüminyum bayiliğimizi sürdürüyoruz. Son bir buçuk  yıldır Aksesuar alanında Akpa’nın markalarından biri olan Forza Aksesuar markasını tercih edip, satışını gerçekleştiriyoruz.

  • Akpa markasının size kattığı değeri nasıl ifade edersiniz?

Akpa Alüminyum’un gücünü hissediyoruz. Akpa Alüminyum’un kurumsal yapısının yanında bize yansıttığı aile ortamı var. Aile gibi olmak bizim için önemli. İş yapış şeklindeki samimiyet, sanki sıcak bir aile ortamına benziyor; aile gibi herkes birbirine destek oluyor ve birlikte çalışmanın keyfini çıkarıyor.

  • Akpa Alüminyum’un iş yapış kültüründe sizi en çok etkileyen hangi özelliği oldu?

Güven inşa etmek, söz verdiğimizde bunu yerine getirmek ve doğru iletişimle sorumluluklarımızı açıkça ifade etmekle başlar. Güven, zaman içinde birikir ve iş ilişkilerimizi güçlendirir. Güç ise bilgi ve kaynaklarla elde edilir. Güç, doğru bilgiye erişim sağlayarak, stratejik kararlar alarak ve etkili bir iletişimle kurulan ilişkilerle artar. İş dünyasında güç, sadece kendi başarımız için değil, aynı zamanda iş ortaklarımızın ve müşterilerimizin de başarısına katkıda bulunmak için kullanılmalıdır. Sonuç olarak, ticarette güven ve güç, karşılıklı olarak birbirini besleyen ve güçlendiren iki önemli unsurdur.  Bu iki önemli unsuru Akpa Markasında bulmuş olmamız bizi etkiledi.

  • Müşterilerinize ne gibi hizmet ve/veya ürün çözümleri sunuyorsunuz?

Müşterilerinizin ihtiyaçlarına uygun olarak özelleştirilmiş alüminyum ürünleri stoklarımızda yer alıyor. Teminat ve güven bizim için önemli. Müşteri ihtiyacını algılayıp çözüm sunuyoruz. Ürünün zamanında teslim edilmesi konusunda hassas davranıyoruz.  Kapı, pencere, cephe ve küpeşte sistemleri, alüminyum kompozit panel, pvc kapı ve pencere sistemleri, panjur sistemleri ile küpeşte, cam balkon. aldoks, ısıyalıtımlı cephe, sürme sistemleri katma değerli ürünlerde ön plana çıkıyoruz. Bölgede kompozit panel ürünlerimizde primebond, durabond ve rallbond markalarımızın kalitesinde oldukça iddialıyız.  Zamanında teslim edebiliyor olmamız ve kompozitin tercih edilmesi bizi bölgede ön plana çıkartıyor. Mimari cephe sistemlerinde olduğu gibi, kapı ve pencere sistemlerinde de inovatif çözümlerimiz ve uluslararası standartları karşılayan katma değerli ürünlerimizle fark oluşturuyoruz.

  • Son tüketicinin Akpa markasını tercih etme sebepleri sizce nelerdir?

Satış sonrası hizmet konusunda verdiğimiz hizmet bizi ayrıcalıklı kılıyor. Yerli üretim olması etken, müşteriye hızlı çözümler sunabiliyoruz. Akpa Alüminyum fabrikasında ürettiği ürünlerin arkasında olması, sevkiyatının hızlı olması, terminlerin zamanında olması olarak belirtebilirim.

  • Teknolojik gelişmeleri takip edip hayatınıza nasıl entegre ediyorsunuz?

İş performansını izlemek ve verilerden ön görü elde etmek için veri analitiği ve raporlama araçlarını kullanıyoruz. Bu araçlar, iş stratejilerini belirleme ve karar alma süreçlerinde destek sağlama konusunda yardımcı oluyor.

  • Akpa’nın güçlü yönleri nelerdir?

“Ahde vefa” verilen sözün gereklerine riayet etmek anlamına geliyor. Bilaç Alüminyum olarak iş kültürümüz doğrultusunda verilen sözlerin önemli olduğunu düşünüyoruz. Akpa Alüminyum’un güçlü yönlerini ahde vefa, güven, samimiyet ve Akpa markasının üretim gücü diye sıralayabilirim.

  • Akpa’nın problem çözme ve işin sonuçlandırılması sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz? Düşüncelerinizi paylaşırsanız seviniriz.

Başarılı bir iş girişimi, sadece satış ve kar elde etmekle sınırlı değildir; aynı zamanda güvenilir bir marka adı altında müşterilere değer sunma ve toplum için olumlu bir etki yaratma fırsatını da içerir. Akpa, bu bağlamda öne çıkan bir isimdir. Akpa, kaliteli ürünleri, müşteri memnuniyetine odaklanan hizmet anlayışı ve sürdürülebilir iş modeliyle tanınan bir markadır. Akpa Alüminyum’un tecrübesi ve sahip olduğu üretim  gücü problem çözme ve işin sonuçlandırılması konularına olumlu yansıyor.

  • Sorularda yer almayan ama eklemek istedikleriniz var ise; belirtirseniz çok seviniriz.

Akpa markası bizim için çok özel bir yerde. Tüm Akpa ailesine teşekkür ediyorum.