İSO 500 ve TİM İlk 1000 İhracatçı listelerinde sürdürülebilir büyümelerini tescilleyen Akpa Alüminyum, yüksek kalite standartlarıyla tüm dünya için alüminyum üretip, ihraç ederek Türkiye ekonomisine katkı sunmaya devam ediyor.

 

 

Alüminyum profil ve kompozit panel üreticilerinden biri olan Akpa Alüminyum, 1986’dan beri hizmet verdiği sektörlerin güvendiği çözüm ortağı olarak marka bilinirliğini yükseltmeye devam ediyor. Alüminyum Profil ve Alüminyum Kompozit Panel üretiminin yanında; mimari sistemler olarak nitelendirilen kapı-pencere, cephe, ofis bölme, dış mekân ve katlanır kapı-sürme sistemlerinin mevcut performanslarını artırarak, ihtiyaca yönelik yeni tasarımlar ile AR-GE çalışmalarına devam ettiklerine dikkat çeken Akpa Alüminyum Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Çalışkan ile birlikte markanın gelecek vizyonu üzerine görüşme gerçekleştirdik.

 Aktif yatırımlarınıza, üretim rakamlarınıza değinir misiniz?

 Kaliteli üretim hedefiyle alüminyum sektöründe standartların yükseltilmesine öncülük ediyoruz. Bu nedenle 2021 yılında da yatırım yapmayı sürdürdük. Üretimde yıllık 35.000 ton kapasite ile çalışabilecek dikey boya tesisi yatırımımızı tamamladık. 2021 yılında pandemi sürecinin olumsuz etkilerine, nakliye-lojistik alanında tüm dünyada ve ülkemizde de yaşanan olumsuzluklara, emtia fiyatlarındaki sıra dışı artışlara rağmen üretim rakamımız 35.000 ton olarak gerçekleşti. Bir önceki yıla göre üretimde yüzde 13 artış sağlamayı başardık.

Planladığınız güncel yatırımlar, üretim kapasiteniz ve devreye alınacak çalışmalarınız nelerdir?

Bu yıl yeni 8 inch presimiz devreye girdi. 2023 yılı başında ise 6 inch presimiz devreye girecek. Bu yatırımlar üretim kapasitemizi yüzde 30 oranında artıracak. Artan kalıp üretimi ve ısıl işlem kapasitemizi karşılamak amacıyla yeni nitrasyon fırınımız ve döküm kapasitemizi yüzde 30 oranında artıracak eritme fırını­mız devreye alındı. 2023 yılında ise 95.000 tonluk dökümhane tesisi, otomatik kalıp arşiv tesisi ve otomatik maniplasyon ve sepet stoklama tesislerinin dev­reye alınması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Sektörün marka bilinirliği yüksek üreticisi olarak, gelecek vizyonunuzu değerlendirir misiniz?

Yurt dışında büyüme ve global bir marka olma stratejimiz doğrultusunda yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Varlık gösterdi­ğimiz dış pazarlara daha fazla odaklanıp, pazardaki bilinirliğimizi daha da artırmayı hedefliyoruz. Güvenilirlik, esneklik ilkelerine sıkı sıkıya bağlı olmamız ve müşteri odaklı çalışma anlayışımız sa­yesinde bugün 5 kıtada 50’den fazla ülkeye ihracat gerçekleşti­riyoruz. Üretim süreçlerimizde sürdürülebilir ve kaynak-etkin bir ekonomiye geçişi destekliyoruz. Yenilikçi olma becerimiz, marka değerimiz, pazarlama ve iletişim yeteneklerimiz ile çok özel bir konuma sahibiz. Ayrıca Akpa Alüminyum olarak, Türkiye’nin ‘En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu’ arasında yer alarak 41 sıra yükseliş ile 342’nci sırada konumlandık. 2004 yılından beri Türkiye’nin ‘En Çok İhracat Yapan İlk 1000’ firma­sı arasında yer alarak sıralamada 144 basamak birden yükselerek, 416’ncı sırada markamızı konum­landırmaktan dolayı gururluyuz.