Akpa Alüminyum Kurumsal İletişim Uzmanı Esra Kısaoğlu; Akpa ile uzun yıllara dayalı bir işbirliği sürdüren Akpa Bayisi Yılmaz Çiçek ile “Akpa Bayisi Olmak” konulu bir röportaj gerçekleştirdi. Röportajda Yılmaz Çiçek: “Bugün Akpa dediğiniz zaman akıllara güven veren, kaliteli üretim ve müşteri memnuniyetinde yukarıda olan bir şirket geliyor” diye dikkat çekti.
Kaç yıldır Akpa bayisisiniz? Kısaca firmanızı ve bayi olma sürecinin nasıl geliştiğini anlatabilir misiniz?
2006 yılında Çağlayan merkez ofiste gerçekleşen görüşmede Akpa’nın verdiği güven sayesinde iş birliğimiz başladı. Akpa ile olan ortaklığımız karşılıklı saygı ve sevgi çerçevesinde büyük emeklerle bugünlere kadar geldi. PB Dış Ticaret Limited Şirketi olarak yurtdışı pazarlara başta alüminyum profil ve alüminyum kompozit panel olmak üzere bir çok ürün ihraç ediyoruz. Alüminyum profille birlikte doğrama ve cephe sistemlerinin önemli bir parçası olan aksesuar satışı da gerçekleştiriyoruz. Başlıca pazarlarımız Avrupa ve Afrika ülkelerinden oluşuyor.
Akpa bayisi olma kararınızda hangi faktörler etkili oldu?
Akpa’nın samimi, sıcak, içten ve güven veren karşılamasının en öncelikli etken olduğunu ifade edebilirim. Müşterilere güven vermenin önemini biliyor; kendimizi Akpa Alüminyum’un bir parçası olarak görüyoruz.
Akpa markasının size kattığı değeri nasıl ifade edersiniz?
Müşterilerimiz Akpa markasını iyi biliyor ve takdir ediyor. Bizler de müşteri memnuniyet oranımızın yüksek seyretmesinden dolayı çok mutluyuz. Akpa’’nın müşteri memnuniyetini odağına alarak “güvenilir” marka imajı sergilemesi sayesinde rekabette ön plana çıkabiliyoruz.
Akpa’nın iş yapış kültüründe sizi en çok etkileyen hangi özelliği oldu?
Yenilikçi yönetim anlayışını, değişime ayak uydurabilen iş yapış kültürünü takdir ediyoruz.
Müşterilerinize sunduğunuz çözümlerden bahseder misiniz?
Profilde ister toz boya uygulaması ister eloksal bir yüzey işlemi için geniş renk seçeneklerinden sağlayabilme imkanına sahibiz. Kumlama uygulaması özellikle artı bir değer oluşturdu. Akpa’nın yaptığı pres yatırımları ile gramajı daha küçük ve genişliği fazla olan profil üretimi ürün gamımızı genişletti.
Akpa çalışanlarının tutum ve davranışlarını nasıl değerlendirirsiniz?
Müşterilerinin beklentilerini analiz ederek; müşteri odaklı ürün geliştirme tecrübesine sahip olduğunu düşünüyorum. Özellikle işbirliğine dayalı, problemlerden yakınmak yerine çözmeye yönelik tavır sergileyen ve muhaberattaki etkin ve hızlı yaklaşım bizim için motive edicidir.
Son tüketicinin Akpa markasını tercih etme sebepleri sizce nelerdir?
Akpa’nın yıllardır sektörde edindiği bir imajı var. Bu imaj rekabette öne geçmemize yardımcı oluyor. Kaliteli ürün ve acil terminlerdeki işbirlikçi yaklaşım sayesinde olduğunu belirtebilirim. Son olarak Akpa’yı inovatif, problem çözücü ve destekleyici gibi birkaç kelime ile özetlemek ister, işbirliğimizin daha uzun yıllar sürmesi dileklerimizi iletmek isterim