Bayilerimizle gerçekleştirdiğimiz röportaj serisinde bu ay Alko Alüminyum konuğumuz oldu. Alüminyum sektörüne gönül veren ve Akpa ile 2016 yılında yolları kesişen ALKO ALÜMİNYUM Genel Müdürü Oğuz Baki Tuncer; müşterilerin Akpa markasını tercih etmesinin nedenlerini ve Akpa ile uzun yıllar sürdürdükleri iş birliğinin sırrını bizimle paylaştı.
- Akpa bayisi olma kararınızda hangi faktörler etkili oldu?
Kısa sürede temin etmemiz gereken Rallbond alüminyum kompozit panel ihtiyacımız için Akpa’dan sipariş verdik. Ürünler tarafımıza ulaştığında sipariş verdiğimiz Rallbond markası yerine, Durabond alüminyum kompozit panel markasının tarafımıza ulaştığını gördük. Oluşan fiyat farkını müşterimize yansıtamayacağımızı fakat ürün değişikliğini bekleyecek kadar da vaktimizin olmadığını belirttik. Akpa Alümiyum fiyat farkını tarafımıza yansıtmadı ve Durabond markalı ürünleri kullanabileceğimize dair geri bildirimde bulundu. Akpa Alüminyum’un bu yaklaşımı, tutumu ve duruşu Akpa’nın, partnerlik yapmak için doğru firma olduğu kanaatini bizde iyice sağlamlaştırdı. Güven üzerine kurulu bayilik sürecimiz bu şekilde başlamış oldu.
- Akpa markasının size kattığı değeri nasıl ifade edersiniz?
Akpa ile tanışan müşterilerimiz bir sonraki alışverişlerinde Akpa markasını talep etmeye başladılar. Akpa markasının kalitesi müşterileri etkilemeyi başardı. Fabrikanın üretim gücünü kullanmamıza olanak sağlanması bizim daha güvenli adım atmamızı sağlamaktadır.
- Akpa Alüminyum’un iş yapış kültüründe sizi en çok etkileyen hangi özelliği oldu?
Firmaların ortak amacı kar etmektir. Buna bağlı olarak da iş hacmimizin daha fazla olduğu firmalara, yaklaşımınızın biraz daha farklı olması normaldir. En azından genel kanı bu yöndedir. Fakat Akpa ile çalışmaya başladığımda, bunun Akpa için böyle olmadığını, kar gütmenin Akpa’da kurulan ilişkilerde ilk sıralarda yer almadığını, bizzat yaşayarak öğrendim. Akpa ile ticari olarak temas etmiş firma ve şahıslar yaptıkları iş hacmi ya da sahip oldukları varlıkları ile değil, bizzat insani özellikleri ile ağırlanıp, saygı görüp, hürmet edilir. Bunu gerçekten inanarak söylüyorum, bir klişe olarak düşünülmesin.
- Müşterilerinize ne gibi hizmet ve/veya ürün çözümleri sunuyorsunuz?
Müşterilerimize alüminyum profil, alüminyum kompozit panel ve alüminyum levha ürünlerinin tedariği ve bu ürünlerin mekanik ve yüzey işlemlerinin yapılması hizmetini vermekteyiz. İlk olarak hizmetimiz, geniş bir ürün yelpazesini stok yapmak ile başlıyor. Müşterilerimize malzeme bulmak için harcayacakları zamandan tasarruf ettirerek, en büyük hizmeti bu şekilde verdiğimizi düşünüyorum. Bununla beraber alüminyum levhalar için lazer kesim, CNC kesim ve büküm, kaynak, boya işlemlerini, alüminyum kompozit paneller için ise CNC ebatlama ve derzleme hizmetini yapıyoruz.
- Son tüketicinin Akpa markasını tercih etme sebepleri sizce nelerdir?
Son tüketicinin tercih sebebi fiyat-performans ilişkisidir. Performansı yüksek uygun fiyatlı ürün arayan bilinçli müşterinin yolu muhakkak Akpa markası ile kesişir. Teknolojik gelişmeleri takip edip hayatınıza nasıl entegre ediyorsunuz? Geldiğimiz noktada teknolojinin içinde olmadığı hiçbir şey kalmadı. Dolayısı ile bu konudan uzak kalmak ya da içinde olmamak imkansızlaştı. Biz bu konuda kendi altyapımızın imkan verdiğince kendi içimizde, bilgimizin ve kaynaklarımızın yetersiz kaldığı noktalarda da dışarıdan destek alarak mümkün olan maksimum seviyede yeniliklere entegre olmaya çalışıyoruz.
- Akpa’yı birkaç kelime ile özetlemeniz gerekirse o kelimeler neler olurdu?
Akpa’yı; hatır, vefa ve dostluk kelimeleri ile tanımlarım. Bunun sebebi şudur; Akpa ile tanışmamız ticaret üzerine oldu. Amacımız mal alıp, mal satmak ve ticaretimizi yapmaktı. Zaman ilerledikçe gördüm ki; Akpa Alüminyum ailesi içerisinde önceliğiniz sadece ticaret yapmak olmuyor. Akpa’dan önceki süreçte de çalıştığımız farklı firmalar oldu. Çalıştığımız süre boyunca olan iletişimleri ile, iş ilişkimiz bittikten sonraki dönemlerdeki iletişimleri arasındaki farkı gördüm. Yarın öbür gün biz bu işleri bırakırsak ya da bir şekilde Akpa ile yollarımızı ayırsak dahi, her zaman kapısını çalabileceğimiz dostlarımızın olduğunu biliyoruz.
- Akpa’nın güçlü yönleri nelerdir?
Akpa’nın güçlü yönü paydaşları ile kurduğu güçlü bağdır. Akpa’yı birkaç kelime ile tanımla dediğinizde; fiyat, termin, kalite vs. gibi somut ve mali şeylerden bahsetmedim. Hatır, vefa , dostluk dedim. Akpa, ilişkilerini bizimle para ya da ticari bir nokta üzerine kurmuş olsa elbet günün birinde daha iyi bir teklifle gelen olacaktır. Kurmuş olduğu güvene dayalı insani bağ, Akpa’nın en güçlü yönüdür.
- Akpa Alüminyum çalışanlarının tutum ve davranışlarını bir bayi bakış açısıyla nasıl değerlendirirsiniz?
Akpa çalışanları da aynı Akpa Alüminyum gibidir. İlk etapta öyle olmasa bile zamanla o noktaya evrilir. Bu sürecin içerisine dahil olamayan, Akpa kültürünü özümseyemeyen biri belli bir noktadan sonra kendiliğinden sistemin dışına çıkacaktır diye düşünüyorum.
- Akpa’nın problem çözme ve işin sonuçlandırılması sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Akpa Alüminyum’un problem çözme konusunda oldukça hızlı, detayları görmezden gelmeden ama aynı zamanda çokta detaylarda boğulmadan, sonuç odaklı ve öncelikli olarak müşteri memnuniyetini ön planda tutarak sürecin iyi bir şekilde yönetilip neticelendirildiğini ifade edebilirim.